Innowacje

Od października klasa II realizuje INNOWACJĘ PEDAGOGICZNĄ pt.: „LEKTURKI SPOD CHMURKI”.

ZAKOŃCZYLIŚMY REALIZACJĘ NASZEJ INNOWACJI I OTRZYMALIŚMY CERTYFIKAT:

SPRAWOZDANIE Z INNOWACJI:

SPRAWOZDANIE KOŃCOWE INNOWACJA

III MODUŁ NASZEJ INNOWACJI „BĄDŹ DOBRY DLA ROŚLIN”, który będziemy realizować do końca maja.

1.ZAPOZANIE Z BAŚNIĄ

Uczniowie na początku modułu zostali zapoznani z baśnią trochę zapomnianą, Hansa Christiana Andresena pt.:”Stokrotka”. Jest to baśń wyjątkowa, dająca do myślenia i niekończąca się pozytywnie. 

2.LEKTURNIKI

Następnie rozpoczęliśmy uzupełnianie i wypełnianie naszych Lekturników – wykonaliśmy metryczkę lektury, narysowaliśmy główną bohaterkę – czyli Stokrotkę oraz zilustrowaliśmy jej historię, a na każdej stronie lekturnika towarzyszyły nam rośliny. 

3.EKSPERYMENT

Wykonaliśmy eksperyment, który polegał na pozostawieniu bzu w słoiku bez wody, z czystą wodą oraz z wodą pomieszaną z proszkiem do prania. Wyniki omówiliśmy po kilku dniach i już wiemy, jak ważna jest czysta woda dla roślin.

4.WYJŚCIE DO SADU

W piękną słoneczną pogodę wybraliśmy się do sadu jabłkowego, aby zobaczyć jak on wygląda oraz jak rosnące tam drzewa owocowe teraz kwitną. Mogliśmy z bliska zobaczyć pąki na drzewach oraz rozkwitnięte już kwiaty.

5. NASZA KSIĄŻKA

Wykonaliśmy naszą książkę, która zawiera w sobie wydarzenia z baśni oraz ilustracje do nich. Praca była ciężka ale bardzo pomysłowa.

6.SADZENIE KWIATÓW

W piękne poniedziałkowe przedpołudnie wyszliśmy przed szkołę, aby na zielonej trawie zająć się sadzeniem własnych Pelargonii.  Każdy uczeń miał własną doniczkę, rękawiczki, kwiat Pelargonii oraz dostęp do wody i ziemi. Po krótkiej instrukcji nauczyciel, uczniowie sadzili swoje kwiaty. Następnie je podlali i oczyścili doniczki z ziemi. Następnie przez najbliższy tydzień dzieci będą dbać o swoje kwiaty, aby wręczyć je mamom w Dniu Mamy.  

 

ZAKOŃCZYLIŚMY REALIZACJĘ III MODUŁU INNOWACJI I OTRZYMALIŚMY CERTYFIKAT:

Od października klasa II realizuje INNOWACJĘ PEDAGOGICZNĄ pt.: „LEKTURKI SPOD CHMURKI”.

II MODUŁ NASZEJ INNOWACJI „BĄDŹ DOBRY DLA ZWIERZĄT”, który będziemy realizować do końca marca.

1.ZAPOZNANIE Z NELĄ

Książkę i postać Neli zaproponowali do realizacji sami uczniowie, którzy są zafascynowani jej książkami i przygodami. Zwłaszcza dwie uczennice z klasy II na bieżąco śledzą jej aktywność wydawniczą – dziewczyny były nawet w Krakowie na Targach Książki  w listopadzie 2023 r., aby nabyć jej najnowszą pozycję. Na początku realizacji tego modułu poszukaliśmy informacji na temat Neli w Internecie, na jej podstawie powstała prezentacja multimedialna, która przyda nam się w późniejszym czasie (opowiemy o tym później). Następnie oglądnęliśmy kilka odcinków Neli małej reporterki na TVP VOD. 

2.LEKTURNIKI

Następnie rozpoczęliśmy uzupełnianie i wypełnianie naszych Lekturników – wykonaliśmy metryczkę lektury, narysowaliśmy główną bohaterkę – czyli Nelę oraz zilustrowaliśmy jej najlepsze przygody, a na każdej stronie lekturnika towarzyszyły nam zwierzęta. 

3.PLAKATY ORAZ MAKIETA ZWIĄZANA Z NELĄ

Uczniowie, ze swoje własnej inicjatywy samodzielnie bądź w grupkach stworzyli plakaty oraz przestrzenną makietę związaną z Nelą. Następnie z ich prac powstała w naszej klasie piękna gazetka.

4.OPIEKA NAD KARMNIKIEM

Przed oknami naszej klasy znajduje się karmnik, o którego staramy się dbać, zawieszając w nim pożywienie dla głodnych i zziębniętych ptaków. Uczymy się przy okazji dbać nie tylko o siebie, ale również o zwierzęta.

5.PROJEKTUJEMY OBROŻĘ DLA PUPILA W PROGRAMIE PAINT

6.DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA POŁĄCZONY Z PREZENTACJĄ KSIĄŻEK NELI DLA KLASY I

Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną, przybliżającą postać Neli. Następnie zaprezentowali fragmenty jej twórczości uczniom klasy I, a na końcu oglądnęliśmy wspólnie film na temat pomocy zwierzętom dzikim. Nela to podróżniczka, która działa na rzecz zwierząt, więc warto ją podziwiać oraz czytać jej książki, których napisała już bardzo dużo. Warto też pamiętać, aby tak jak Nela „być dobrym dla zwierząt”.

*

ZAKOŃCZYLIŚMY REALIZACJĘ II MODUŁU INNOWACJI I OTRZYMALIŚMY CERTYFIKAT:

PRZED NAMI JESZCZE III MODUŁ „BĄDŹ DOBRY DLA ROŚLIN”

Projekt składa się z 3 modułów, obecnie jesteśmy w trakcie I MODUŁU, który brzmi BĄDŹ DOBRY DLA LUDZI. Zanim przystąpiliśmy do czytania, wykonaliśmy w grupach chmurki,  które będą nam przypominały  o czytaniu oraz poznaliśmy historię chmurki Tosi.

 

 

W pierwszym module  poznaliśmy ciekawe przygody, a raczej pomocną dłoń „Detektywa Pozytywki”. Założyliśmy swoje pierwsze lekturniki oraz pokolorowaliśmy w nich okładki, podpisaliśmy, a także uzupełnialiśmy jego pierwsze strony o rysunki głównego bohatera oraz najlepsze sceny z książki.

Ostatnio stworzyliśmy „Lekturkę na lince”.  Na kartkach wykonaliśmy rysunki poszczególnych wydarzeń, o których czytaliśmy. Za pomocą spinaczy do bielizny, zawiesiliśmy je na lince na szkolnym korytarzu, dodając elementy związane z dobroczynnością.

Klasowa akcja „ANIOŁY”.

W pewien poniedziałek przygotowałam karteczki z imionami wszystkich uczniów, wcześniej przedstawiłam dzieciom, na czym polega zadanie. Uczniowie wylosowali siebie nawzajem i przez tydzień mieli być dobrzy dla osób, które wylosowali poprzez dobre uczynki bądź słowa . Po tygodniu każdy uczeń mógł opowiedzieć kogo wylosował, co zrobił dla tej osoby oraz czy sam odczuł działania swojego anioła. Zadanie dla dzieci były trudne, ponieważ nie każde dziecko było gotowe do zaakceptowania wylosowanej osoby i nie wszyscy pamiętali o dobrych uczynkach względem siebie. Jednak zadanie to było bardzo potrzebne i myślę, że jeszcze kiedyś do niego wrócimy.

16 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Tolerancji, w tym dniu uczniowie kl.2 również postanowili dowiedzieć się czym jest tolerancja. Całą klasą oglądaliśmy krótki film animowany pt.: „Sznurki” o Marii, której codzienne życie szkolne zmienia się po przybyciu nowego niepełnosprawnego ucznia do jej klasy. Zachęcamy wszystkich do jego obejrzenia 😉 Następnie rozmawialiśmy o tym, jak rozumiemy słowo TOLERANCJA, a na końcu wykonaliśmy wspólnie plakat pod hasłem: Każdy inny – wszyscy równi!

Klasa II w grudniu zakończyła realizację I modułu INNOWACJI.

Przed nami jeszcze II i III moduł.

Ewelina Malata

 

Non omnis moriar” – nie wszystek umrę.

W roku szkolnym 2023/2024 w Szkole Podstawowej w Winiarach
realizowana jest innowacja pt. „Non omnis moriar” – ożywić łacinę.
Celem tych działań jest zaznajomienie uczniów z sentencjami łacińskimi.
Co tydzień pojawia się nowe motto odwołujące się do mądrości życiowej
niosącej przesłanie w odniesieniu do uniwersalnych wartości.
Innowacja ta jest wsparciem dla powrotu do szkół języka łacińskiego,
co jest jednym z kierunków realizacji polityki oświatowej w bieżącym roku.

W październiku zakończył się pierwszy etap innowacji.
Piękne sentencje łacińskie umieszczone na schodach zdobią naszą szkołę,
a uczniowie poszerzają o nie swoją wiedzę.

Koordynatorzy innowacji:

Włódyka Bożena, Bukowska – Zając Małgorzata, Ciesielska Dominika

 

 

Klasa II  w tym roku szkolnym będzie realizowała Innowację pt.:„ CZYTAM Z KLASĄ -lekturki spod chmurki”Innowacja pedagogiczna realizowana będzie od 2 października 2023r. do 30 czerwca 2024r.

Tegoroczna edycja pod kryptonimem
NA TROPACH DOBROCZYNNOŚCI
stanie się świetną zabawą, dzięki której, poprzez czytanie, 
będziemy pielęgnować w dzieciach DOBROCZYNNOŚĆ.

Podpowiemy im, jak troszczyć się:

❤️ o siebie,

❤️ o innych,

❤️ o wszystko, co je otacza.

Projekt doskonale wplata się w kierunki realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024.

Na bieżąco będziemy umieszczali informację na temat naszych działań w ramach innowacji. Zapraszamy do śledzenia naszych relacji.

Regulamin innowacji oraz zgoda na udział:

REGULAMIN edycja V

ZGODA NA WIZERUNEK CZYTAM Z KLASĄ

Ewelina Malata

Kalendarium
grudzień 2024
P W Ś C P S N
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
Znajdż na naszej stronie
Pokaz slajdów

Szkoła Podstawowa im. Świętej Jadwigi Królowej w Winiarach
Winiary 169, 32-420 Gdów, tel.: 12 251 72 27 e-mail: sekretariat@spwiniary.com.pl
Copyright by www.spwiniary.gdow.pl Wszystkie prawa zastrzeżone!
BIP
Skip to content